Tuesday, April 27, 2010

Budak 15 tahun kena tembak oleh polis.

Yes, I am back! Ternampak plak few people update their facebook status pasal kes nie and it somehow triggered my interest to write something about this matter.

Macam-macam komen orang kat facebook tu: nak keadilan la, suruh polis bunuh je semua remaja etc. Kadang-kadang buat aku terfikir, ape yang diorang tau sampai nak kecoh-kecoh camtu? Siap ada yang cakap rasa tak selamat pasal kes nie. Yang tembak budak tu sorang je, and even if polis tu bersalah pun maybe it happened by mistake. Yes if this happens to family aku pun, maybe I will fight till the end for the truth and mintak keadilan etc. Tapi kenapa kita perlu pandang serong kat polis-polis yang lain?

Aku terasa nak tulis pasal menda nie sebab to me its unfair to those who served the country well. Aku pernah experienced sendiri how PDRM reacted bila pertolongan diorang diperlukan. Itu sebab aku agak kecewa bila kes-kes camni jadi, mulalah semua orang nak cakap polis tak bagus la, itu la, ini la. Apakah yang buat korang rasa korang layak nak keluarkan kata-kata camtu? Apa yang pernah korang sumbangkan kat negara?

Apa-apa pun, kita harapkan yang terbaik la dari insiden nie and semoga keadilan dapat dituntut. Nak tulis panjang-panjang tak dapat la sebab esok ada exam.

Salam~

No comments:

Post a Comment